6 Şubat 2014 Perşembe

İtalya Gezisi - 8.gün - Floransa

Sabah 7'de telefonun alarmına eşlik eden kilise çanları ile uyandık. Kahvaltımızı ettik, 8 de yollara düşmüştük bile. Roma'yı bahar havasında gezmişken Floransa da kış mevsimini yaşamaya başladık. Hava çok soğuktu.

İlk durağımız olan Medici Şapelinin açılmasını beklerden ısınmak için Floransa'nın Hal'i diyebileceğimiz Mercato Centrale'yi gezdik. Şapele döndüğümüz de nihayet açılmıştı, gezimizi yaptıktan sonra 2.durağımız olan San Lorenzo'ya yürüdük. Burasıda saat 10'da açılıyormuş mecburen sonraki durağımıza devam ettik ve San Marco Manastır'ına geldik. Hem kiliseyi hemde müzesini gezdikten sonra tam karşıdaki Tabiat Tarihi Müzesi'ni (bizdeki MTA müzesi benzeri) gezdik. Bendeniz Jeoloji Mühendisi olduğumdan paleontoloji bölümü olmasa da mineraloji bölümü benim için muhteşemdi.

Saat 11'de Duomo'yu gezmek için sıraya girdik. Meğersem Duomo'nun kubbesine de çıkıla biliniyormuş 15€, tabii ki çıkmadık. Birde bodrum katında Kripta isimli bir kısım varmış burasıda 3€ karşılığında geziniliyor ancak biz girmedik. Çıkışta Duomo'nun arkasına düşen müzesine girdik 6€. Burada gördük ki ilk gün girdiğimiz kule ile kripta + kubbe + müze 30€ luk tek bir bilet ile geziliyormuş.

11:30 gibi Bargello Müzesi'ne giriş yaptık. Müzeden sonra Uffizi Galerisi'nin çıkışının karşısında bir restoranda makarna yiyerek karnımızı doyurduk. İtalya'da yediğim en iyi makarnaydı diyebilirim. Yemeğin ardından Galileo Müzesine gittik ancak giremedik çünkü salı günleri saat 13:00 de kapanıyormuş. Bu seyahatte gezemediğim için üzüldüğüm tek müze burası oldu. Ponte Vecchio'dan geçerek Palazzo Pitti'ye devam ettik. Sarayın önündeki ressamlardan bir tablonun fiyatını sorduk 90€ olduğunu öğrenip devam ettik.

Saat 13:30 da Palazzo Pitti'ye giriş yaptık. 5 ayrı müze aynı bina içinde bulunuyor. Gez gez gez bitmiyor. Sarayın kendi ayrı güzel, içindeki eserler ayrı güzel, bahçesi ayrı güzel. Hatırladığım kadarıyla 3 günlük bilet alıp sindire sindire gezilebilir. Palazzo Pitti'nin arka kapasından çıkmayı başardığımızda saat 16 olmuştu. Buradan ilginç yollardan (kimsenin geçmediği) geçerek yokuşlar inip yokuşlar çıkarak, Piazza Michelangelo'ya vardık. Davut Heykeli'nin bir kopyasının sergilendiği panoramik şehir manzarasının izlendiği bu meydanı da gezdikten sonra Duomo'nun bulunduğu karşı kıyıya geçtik. Akşam yemeğine kadar ara sokaklarda dolandık. Bir kahvecide kahvemizi içip panini yedik. Akşam yemeğimizi de otelimizin altındaki ilk gün gidip Floransa üsulu bifteğimizi yediğimiz lokantada yedik. Kahvelerimizi içtikten sonra otele dönüp bavulumuzu hazırladık ve uykuya daldık. Yarın ki durağımız eve dönüş uçağımıza bineceğimiz Milano.