24 Ağustos 2010 Salı

Buğdaylı Yeşil Mercimek Salatası


İlk Yemek Tarifi Yayınıma hoş geldiniz. Bir kaç yemek blogundan benzer tariflere baktıktan sonra kendi tarifimi yarattığımı zannediyorum. Pazar günümü yeşil mercimek, buğday ve nohut haşlayarak geçirdim. Çalışan hanımlar için önceden hazırlık yapmak her zaman yararlı oluyor. Hepsinden bolca haşlayıp çorba veya yemeklerde kullanmak için büyük miktarlarını buzluğa kaldırdım. Bu nedenle de salatayı yaparken ölçü falan kalmadı, herşey sizin damak tadınıza kalmış durumda. Tarife gelirsek;

Buğdaylı Yeşil Mercimek Salatası;

Malzemeler:
Haşlanmış Yeşil Mercimek (miktar size kalmış)
Haşlanmış Buğday (yeşil mercimeğin yarısı kadar)
1/2 demet dereotu
1/2 demet maydanoz
3-4 dal taze soğan
2 domates
nar ekşisi, zeytin yağı, tuz

Yapılışı:
Haşlanmış ve soğumuş mercimek ve buğday salata kasesine alınır. İnce doğranmış yeşillikler ve domates ilave edilir. Nar ekşisi, tuz ve zeytinyağıyla tatlandırılır.

1 yorum :

Ezgi Emre dedi ki...

Az önce uydurduğum makarna tarifini iletmek istiyorum sayın Ogu; Sarımsaklı tonbalıklı sezar makarna. İsimini de ben uydurdum. Biraz daha kısa olsa iyiydi ama ilerde belki. Sarımsaklar ezilir yahut doğranır, üzerine arzuya göre konserve mısır konur birax çevrilir. Sonra ton balıkları atılıp şöyle bir sotelendikten sonra ateşten alınır. Makarna ile karıştırılır tercihen spaghetti. Üzerine sezar salata sosu konur. Özlem denedi sen siyaseti bırak dedi bak :)