21 Ekim 2013 Pazartesi

Kurban Bayramı Panço'su :)

Kurban Bayramınız Mübarek Olsun. 

9 günlük büyük göç dün itibari ile bitti. Biz göç edenlerden değil evinde oturup şehrin sakinliğini değerlendirenlerden olduk. Aslında çok gezenti bir aileyiz ama bu sene yine çok gezmiş olmaktan kurban bayramını evde geçirdik. Eş - dost herkes göçe dahil olunca bayramlaşacak pek fazla kimse kalmadı tam kafa dinleme oldu bize. 

Bayramdan önce annemle konuşurken bizim küçük hanıma bir panço gerektiğine karar vermiştik. Bayram nedeniyle oluşan boşluğu örgüyle geçirmeye karar verdim. Annem örgü konusunda her zaman süper olmuştur. Onun kızı olarak benimde bu konuda yetenekli olmam beklenebilir ancak yazık ki bende o yetenek yok. Anca işte panço öre biliyorum onuda sadece ördüm, dikmesini yine annem yaptı.


İşte tarifi

4 çile yün aldım. 4-5 numara şiş ile örülebileceği yazıyordu ben denemelerimle 4,5 numaranın daha iyi olacağına karar verdim. Belki 4 numara bile daha iyi olabilirdi çünkü derler ya elim sıkı değil. 4 çile sadece panço için fazla geldi. 2 çile yetti de arttı bile. 

Küçük hanımın boynundan koluna kadar olan mesafeyi ölçerek ilmek sayısına karar verdim. 30cm 62 ilmek etti. Örnek; baktığımız modellerden birinde gördüğümüz panço örneğiydi, çok kafa yormadan onu kabullendik. Böyle diyorum çünkü örnek 4 düz 2 ters. Bilenler bilir bu örnek lastiktir. Örgü bittikten sonra istediğimiz genişliğe gelmesi için ütülememiz gerekti. Daha düz bir örnekle örmek daha hoş olacaktır. 


145 sıradan oluşan dikdörtgen 2 parça ördüm. Uzunluğunu ölçmediğim için bilmiyorum bu tamamen sizin kuzunun boyuna göre karar vermeniz gereken bir şey. Örme işlemi bitince iki dikdörtgeni resimdeki kenarlarından dikiyoruz. 





Bu dikme işlemi de annem tarafından yapıldı izlemek isterseniz aşağıda. 



Bitmiş hali de işte böyle...



Hiç yorum yok :