29 Kasım 2013 Cuma

Lolipop Kek / Cake pops - Sizin içinde yapabilirim :)


Kısa süre önce başladı lolipop kek maceram. Kızım doğduktan sonra gelecekte - şeker yemesine izin verdiğimde - onu mutlu edecek birlikte yaparken keyif alacağımız bir lezzet olsun istedim. Tchibo'da lolipop kek makinesini görünce hemen aldım. Aldıktan sonra öğrendim ki ekstra bir cihaza gerek olmadan da lolipop kek yapılabiliyormuş :) Cihaz olmayıp sadece kek kalıbı olanları bile var. 

Benim yaptığım kekle genel cake pops tarifi çok farklı. Orjinalini yemedim yapmayı da denemedim ama okuduğum birçok tariften anladığım kadarıyla benim keklerim daha hafif ve masum. Daha da masumlaştırmak yine benim elimde. Google da cake pops diye arattığınız zaman tüm tariflere kolayca ulaşabilirsiniz. 

Benim lezzetime gelince sade ve mümkünse az yumurtalı bir kek tarifi bulup, hamurunu hazırlamanız sonra da cihazın gözlerine pay etmeniz ve pişmesini beklemeniz yeterli. 



Az yumurta diyorum çünkü benim tarifime göre 58-60 arası kek çıkıyor. Kalabalıksanız ne ala ama sayınız az ise ziyana gerek yok. Bunun bir de süsleme kısmı var ki sayı çok olunca baya vakit alıyor. 

Kekler pişip soğuyunca Grazürü benmari usulü eritiyoruz. Süsleme şekerlerimizi kaplara alıyoruz. Çubuklarımızın ucunu önce çikolataya  sonrada kekimize batırıyoruz. Ancak çubuğun kekin tepesinden çıkmasına müsaade etmeyin. Kekimizi erimiş çikolatalı Grazürümüze batırıp her tarafını kaplamasını sağlıyoruz. Kaseden çıkarıp fazla çikolatanın üzerinden akmasını bekliyoruz. Bunun için hafifçe sallamanız da faydalı olacaktır. Süsleme şekerinizin cinsine ve yapmak istediğiniz süslemeye göre grazürün üzerine hemen de şeker serpe bilirsiniz veya biraz donmasını bekleyebilirsiniz. Benim yaptığım gibi şeker hamuru ile de süsleyebilirsiniz. 



Kardeşimin günü için geçen hafta sonu fotoğrafta gördüklerinizi birlikte hazırladık. Poşetleyip kurdelelerini de bağlayınca gelin gibi oldular. Bende bu güzelliği sizlerle paylaşmak istedim. 

Ankara'da yaşayan ve kekleri yapmaya vaktim yok, benim için yapar mısın diyenler zgekarakus@gmail.com'dan iletişime geçebilirler. 

Hiç yorum yok :