8 Kasım 2013 Cuma

Labneli Süzme Yoğurtlu Meyveli Puding



Malzemeler

350gr labne
350gr süzme yoğurt
2,5 yemek kaşığı pudra şekeri
1 paket vanilya
500 gr mevsim meyvesi (vişne, frambuaz, böğürtlen, kivi, çilek)

Hazırlanışı

Eşit miktardaki labne ve yoğurt karıştırma kabına alınır pudra şekeri ilave edilip iyice karıştırılır. Bu karışımın yarısı bardaklara paylaştırılır. (servis için bardak veya ince uzun servis kaseleri tercih sebebidir) Meyveler blendırdan geçirilip kalan labne-yoğurt karışımına ilave edilip karıştırılır. İkinci kat olarak bardaklara eklenir. Zevke göre meyve ve nane yaprağı ile süslenir. Bir süre buzdolabında bekletilir. Soğuk servis edilir. 

Not: Yukarıdaki orijinal tarifi zamanında annemden almıştım. O kimden almış, aslında tarif kimindir bilmiyorum. Tarif sahibi kusura bakmayın :) Gelelim aslında benim nasıl yaptığıma. Bu tatlıyı çok sevdiğimizden 350şer gr labne ve süzme yoğurttan yaptığımda bize az geliyor. O nedenle 750 gr lık büyük labne ile yine 750 gr lık süzme yoğurt ile yapıyorum. Pudra şekerini de 5 kaşık koyuyorum. Yani tarifi 2 katıyla yapıyorum. Ancak meyve kısmını yarım kilo da hatta bazen ondan bile az koyarak yapıyorum. Taze meyveyle yapmak nasip olmadı. Genel de donmuş böğürtlen veya frambuazla yaptım. Onlarında gelende yarım kutusunu koyuyorum. Annem ise taze çilekle yapıyor. Öylesi daha güzel oluyor. Bu miktarlarla 7-8 su bardağı çıkıyor. Fotoğrafı çekerken evde süsleyecek bir şey kalmamıştı ama siz benim hatama düşmeyin. Süslemek için meyveden biraz ayırmayı unutmayın :)  Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok :