10 Şubat 2014 Pazartesi

0-1 yaş en çok kullandıklarım

Kızım 16.ayını doldurdu. Bu dönemde en çok kullandığım ürünlerden biraz bahsetmek istedim. Hem kendim unutmayayım hemde siz değerli arkadaşlarımın sorularına yanıt olsun istedim. Unutmayın burada yazanlar benim gerçekten kullandığım ve yaşadıklarım nedeniyle memnun kaldığım veya kalmadığım ürünler. Benim memnun kalmamış olmam sizin de memnun kalmayacağınız anlamına gelmediği gibi tam tersi de olabilir. En iyi değerlendirmeyi siz yapacaksınız...  

Sıralama yapmadan dümdüz aklıma gelenleri yazıyorum. 

- Sudo Krem - ismini duymuşsunuzdur. Önceleri sadece Mothercare mağazalarında satılan şimdilerde eczanelerde bulabildiğiniz bir pişik kremi - etkisi kuvvetli - tavsiye ederim.

- Huggies Bebek Bezi - kızım doğmadan önce bez stoku yapmayı gerek görmedim. 35 haftalıkta doğunca ben doğumdayken kız kardeşim primanın yenidoğan bezlerinden bir paket aldı. Daha 2.bez değişiminde bezin petek dokusu poposuna yapıştı. Bunu görünce hemen Huggies aldık. O gün bugündür huggies kullanıyoruz. %95 oranında pişik olmuyor. Sıcak yaz günlerinde yada diş çıkartırken pişik yaşıyoruz. Bu durumda da Sudo kullanıyoruz.

- Huggies Islak Mendil - Yine denediğim mendiller arasında en pişik yapmayanı budur diyebilirim. Uni Baby ve Fresh and Soft'lar da güzel. Ancak Prima'yı yine sevemiyorum. Kokusu bile hoş gelmiyor vede ne zaman kullansak şansımıza pişik yaşıyoruz. O nedenle de kullanmıyorum.

- Otri Bebe Burun Aspiratörü - Kendi nefesinizin kuvveti kadar çekim yaptığınız için çocuğunuza zarar verme şansınız yok, aklınız kalmıyor. 

- Sebamed Şampuan - İlk aldığımız şampuan buydu ancak 2.ayın sonunda konak oluştuğu için Mustela'nın konak giderici köpük şampuanını kullanmaya başladık. 10 gün kullanınca konaktan eser kalmadı ama şişe bitene kadar kullanmaya devam ettik. O bitince Sebamed'e geri döndük. Sebamed sadece şampuan, vücut için ayrı bir ürün almanız gerekiyor. Sebamed de bitince ikisi bir arada bir ürün olan Bioderma'yı tercih ettim.

- Pompa - Kızım 9 ay boyunca kendi emdi, sonraki 4 ay boyunca da sağdığım anne sütünü almaya devam etti toplamda 13 ay anne sütü almış oldu. Bu dönemde iki farklı Pompa kullandım. İlki daha hastaneden çıkmadan eşimin aldığı Medela'nın küçük elektrikli pompası idi. İlk başlarda gayet güzel işime yararken Mastit dedikleri lanete yakalanınca işime yaramamaya başladı. Bizde Avent'in elektrikli, çantalı pompa setinden aldık. Ondan sonra da sonuna kadar aventi kullanmaya devam ettim. İşe giderken de çantalı olması işime geldi.

- Biberon olarak Avent ve Dr.Brown'u birlikte kullanıyorum. Kızım sütü Dr.Brown'dan içmeyi tercih ediyor. Avent'leri de meyve suyu ve su için kullanıyoruz. Kızımın tercihi bu yönde. Dr.Brown gaz yapmaması açısından kesinlikle daha iyi.

- Emzirme - Emme sürecimiz pek iyi başlamamıştı. 2 aya yakın kelebek dedikleri aslında meme uçlarını korumak için kullanılan silikon aparatlarla emzirdim. 2 ay sonra kuvvetlenince kendi kendine emmeye başladı. Problem yaşıyorsanız çok pahalı olmayan bu ürünlerden kullanın derim.

- İçe çökük meme uçu vb. problemleriniz var ise Avent'in Niplette isimli ürününe bir göz atmanızı tavsiye ederim. Küçük pompalarda iş görmüyor değiller. 

- Göğüs Pedi olarak da Lansinoh'un pedlerini tavsiye ederim. İncecikler ama acayip sıvı tutuyorlar. 

- Göğüs Kalkanı olarak Avent'i tercih ettim. Ne kadar süt birikti anlatamam size. 

Avent Annesi gibi oldum ama cidden güzel ürünler hakkını vermek lazım. Kocamda Philips suponsorluğunda mı büyütüyoruz biz bu çoçuğu diyordu. O kadar diyim.

- Avent ürünlerinden devam edersek Via Kapları özellikle ek gıdaya geçtikten sonraki zamanlarda hazırladığınız yemekleri saklamak ve taşımak için güvenle kullandığım ürünler. 

- Avent ürünleri arasında kullanıp da beğenmediğim tek ürün sulukları. Suluğun kapağının altında damla akıtmaz olmalarını sağlayan silikon bir kapat mevcut. Su içmek isteyince bu parçayı çıkarmanız gerekiyor ki bu durum dışarıdayken hijyen açısından pek uygun gelmiyor bana. Peki onun yerine ne kullanıyorsun derseniz ben aradığımı bulamadım siz bulursanız haber verin. Aventin Truman alıştırma bardaklarından da aldım ama onuda kızım kullanmayı beceremedi. 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Diğerleri de kısmetse başka yazıya...


Hiç yorum yok :