3 Şubat 2014 Pazartesi

İtalya Gezisi - 5.gün - Roma

Roma'daki 5. ve son günümüz kahvaltının ardından Termini'den 714 numaralı otobüse binerek gittiğimiz San Giovanni Laterno'dan başladı. Kiliseyi ve etrafını gezdikten sonra yürüyerek Terme Caracalla'ya gittik. Hamamları gezdikten sonra Circo Massimo'yu takip ederek forum Bocca tapınaklarına geldik. Circo Massimo ile tapınaklar arasında yürürken elinde meyve sebze torbaları ile yürüyen insanlar görmeye başladık. İnsanları takip edince kapalı bir pazar yerine ulaştık. Daha çok bizdeki organik ürün pazarlarına benziyordu. Pazardan 2 tane sandviç alıp Circo Massimo'nun kenarında az sayıdaki ağacın altında oturup karnımızı doyurduk.

Yemekten sonra Palatino köprüsünden Trastevere'ye geçtik. Tiberina adasının içinden geçip tekrar geri döndük. Teatro Marcello'dan geçerek Piazza Venezia'ya çıktık. Santa Maria in Ara Coeli ile II. Emanuel abidesinin olduğu binanın arasında terasa çıkan bir asansör gözümüze çarptı. Panoramik manzara terasına çıkan bu asansöre ulaşmak için 60-80 basamak çıktık ancak asansörün arızalı olduğu söylendi. Terasa çıkamamış olsak da Colosseum ve Roma Forumun'dan oluşan manzarayı fotoğrafladık. Colosseum civarında polisler yolları araç girişine kapamıştı. Nedendir anlayamadık.

Buradan sonraki durağımız saat 17:00 ye ancak bilet bulabildiğimiz Galleria Borghese'di. Otobüs durağına yürürken marketten atıştırmalık bir şeyler aldık. Otobüs durağını aramaya başladık. Daracık bir ara sokakta zor bela durağı bulduk. Pie Di Marmo durağından otobüse bindik Porto Pinciana da inmemiz gerekiyordu ancak biz biraz acele edip erken indik. Önce biraz bocaladık ama Galleria Borghese'e giden yolu bulduk. Müzeyi bulunca parkın bir köşesinde küçük pikniğimizi yaptık. Sonra da müzeyi gezdik.

Pikniğimizi yaparken parkın neredeyse her yerinde çeken ücretsiz wifi dan çıkışta hangi otobüse bineceğimizi bulduk. 52 numaralı otobüsle Piazza Navona'ya döndük. Tabii her zamanki gibi Tazzo cafe den önce kahvemizi içtik. Navona Notte'deki yemekten sonra son kez dondurmamızı yedik, bir klasik olan 64 numaralı otobüsümüzle Termini'ye ve otelimize vardık.

21:00 gibi odamızda haberleri seyrederken bir de ne görelim sabah gezdiğimiz San Giovanni Laterno Kilisesinin orada "öfkeliler grubu" eylem yapmışlar. Hatta eylem devam ediyormuş, polise saldırıyorlarmış çok öfkelilermiş falan. Neyse ki ucundan kaçırmışız güzel gezimizde tatsız bir olayla karşılaşmamış olduk.