5 Şubat 2014 Çarşamba

İtalya Gezisi - 7.gün - Floransa - Pisa

Saat 8:00 de telefonumuzun alarmı ile uyandık. Gerçi saat 7 civarında çalan çan sesiyle uyanmıştık ama uyumaya devam etmiştik. 08:30 da kahvaltıya indik. Roma da ettiğimiz kahvaltılardan sonra otelin küçücük açık büfesi bize kocaman geldi. Salam, peynir neredeyse 10 çeşit reçel, portakal suyu, cornfleks, süt....

Kahvaltıdan sonra Tren garının yolunu tuttuk bizi Pisa'ya götürecek trenimizi bulup bindik. Yine çok dakik bir şekilde 09:28 de trenimiz hareket etti. Yolculuğumuz 1 saat sürdü. Hemen yürümeye başladık, acemilikle biraz yolu uzatarak kulenin olduğu yere 20 dakikada vardık. Kule biletlerini almak için gişeye yöneldik. Sadece kule için 15€, geri kalan müzeler içinse adam başı 10€ istiyorlar. İki kişi toplamda 50€ tutuyor. Biraz pintiliğimiz tuttu diyebilirim. Eğik olduğu her yerinden belli olan bir kuleye çıkmak için 15€ bize fazla geldi. Katedral, vaftizhane ve kulenin etrafında dolanıp fotoğraflarını çektikten sonra geri dönüş yürüyüşümüze başladık. 12:32'de kalkan trenimiz 13:32'de bizi Floransa'ya geri getirdi.

İlk durağımız otelimizin yanında bulunan, sabah çanlarıyla bizi uyandıran Santa Maria Novella Bazilikası oldu. Kilisenin Firenze Card ile gezilebilen bir de müzesi mevcut, burayı da gezdik. Müzenin çıkış kapısının karşısında bir fotoğraf müzesi gözümüze çarptı. Firenze Card'ın burada da geçtiğini görünce eşim çok sevindi. Fotoğraf meraklısının gezmesi gereken bir müzeymiş, tavsiye ederim.

Sonraki durağımız Brancacci Şapeline giderken köprüyü geçer geçmez gözümüze ilişen ilk pizzacıda karnımızı doyurduk. 15:30 gibi Şapeli gezdik oradan da Santo Spirito Bazilikasına gittik. 5 dakika kadar açılmasını bekledik. Saat tam 16:00 da kapıları açtılar, hızlı bir turun ardından Palazzo Pitti'nin önünden ünlü Ponte Vecchio köprüsünden geçerek Santa Croce Bazilikasına vardık. 17:00 de kapanacak olan gişeden 16:51'de bilet alıp içeri girdik. Çok ama çok hızlı bir tur atıp 17:15 de çıktık. Pestilimiz çıkmış olmasına rağmen günün son müzesi olarak 17:36 da Palazzo Vecchio'ya giriş yaptık. 18:30 gibi buradaki turumuz bitmişti. Piazza della Republica'ya doğru yürüdük ama sonra Duomo tarafına dönüp Bottegane'de Şinitzel, Salata, Cola, su, tatlı menüsü yedik. 49€ verdik ama ancak kendimize gelebildik. Otele döndüğümüzde tükenmiş bir haldeydik.