29 Mayıs 2014 Perşembe

Konuk yazardan Patates salatası


Günlerin ve yılbaşı gecelerinin vazgeçilmez salatası olan klasik patates salatasını pek sevmem ki blog yazarımız şahane kısır ve patates salatası yapar. Sadece patatesle alakalı bir durum benimki. Bir noktadan sonra sadece haşlanmış patates yiyormuş gibi hissediyorum çünkü sosunun tadı kayboluyor. Yapması aklıma gelen bir salata çeşidi değil.

Gene pratik tarifler ararken bu patates salatası tarifini gördüm içindeki malzemeleri ve değişik sunum şeklini görünce, olabilir dedim ki iyi ki yapmışım akşam yemeğinde pek bir keyiflendim çok güzel oldu çünkü. Tarifi de öğle yemeğine yakın yazdığım için ağzımı şapırdata şapırtada yazıyorum J

Malzemeler

4 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı hardal
1 limon
3-4 yemek kaşığı dilimlenmiş yeşil zeytin
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 avuç maydanoz
1 adet yeşil soğan
1 çay kaşığı pul biber
Tuz-karabiber

Yıkanıp kurulanmış patatesleri soymadan pişirme kağıdına sarıp önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 40 dk pişiriyorsunuz. Ben pişirme kağıdını 4 parçaya böldüm patateslerimin büyüklükleri de uygundu. Pişirme süresi 45-50 dk olabilir en azından benim fırınımda böyle.


Fırından çıkınca soğumasını bekleyip attım buzdolabına. Ertesi gün patatesleri ortadan ikiye böldüm. Tatlı kaşığı ile (kenarlarına çok girmeden) içlerini ayrı bir kaba çıkardım ve çatalla biraz ezdim. Daha sonra tüm malzemeleri patateslerin içleri ile karıştırdım. Tadına bakmak için karışımın ucundan azcık aldım ki şahane olmuştu. Daha sonra bu karışımı kase görevi gören patateslerin içine koydum. Üzerine de biraz maydanoz. Çok şahane oldu. Aradığım patates salatası tarifini buldum. Yalnız dilimlenmiş yeşil zeytini konservede satıdan yeşil zeytin salatası denen baharatlı kırmızı biberli turşu kıvamında olanlardan aldım. Daha ekşi bir tat verdiği için bence çok daha güzel oldu. 

Pratik olup olmadığı konusu tartışılır. Ama patatesleri bir gün önceden haşlarsanız 15 dk da salatanız hazır. Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok :