29 Mayıs 2014 Perşembe

Çilekli Puding Kurabiye

Blogumda bir ilki yaşıyoruz. Sevgili kardeşimi konuk yazar olarak blogumda ağırlıyorum. Konuk yazarımızın kendi kaleminden kendi anlatımıyla işte tarifi;

Kolay ve çabuk tarifler ararken ilginç bulduğum, hazırlanış ve pişiriliş süresi çok kısa olan bu tarife rastladım. Hazırlanış süresi 10dk. Pişme süresi 20 dk. toplamda 30 dk. da bu şahane kokulu ve şahane tadı olan kurabiyeyi yapabiliyorsunuz. Çat kapı bir misafirinizin mi geleceğini öğrendiniz. Misafirlerinizi çilek kokusuyla karşılama şansı veriyor size. Çünkü kurabiye pişerken bütün evi hafif bir çilek kokusu kaplıyor. Ben şahsen bu durumdan çok memnun kaldım. 


Malzemeler
100 gr margarin oda sıcaklığında
1 paket çilekli toz puding
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Pişirme kağıdı

Ben bu tarz karışımları hazırlarken (kek,kurabiye vs.) mutfak robotu kullanıyorum. Bu tarifleri güzelleştiren ve kıvamda olmasını sağlayan, malzemelerin iyi karışması ve harmanlanması olduğu için elimle yaptığımda aynı performansı alamadığımı denedim ve gördüm. Bu sebeple malzemeleri robotta veya blender ile karıştırmayı tercih ediyorum. içinde azıcıkta üşengeçlik var tabii ne yapan söyleyeyim.

Öncelikler margarin, yumurta ve sıvıyağı karıştırıyoruz. Ben sıvıyağın yarısını ayçiçek yarısını zeytinyağı kullandım. Sonra Egeli bir arkadaşımdan öğrendim ki Ege de zeytinyağı koyarlarmış. Afyon taraflarında  da kuyruk yağı. kuyruk yağı kısmında biraz tereddütlüyüm lezzetli olur eminim ama bir o kadarda ağır olur sanırım ve de masraflı. 

Daha sonra puding ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıyorsunuz. En sonda azar azar aldığı kadar un ekleniyor, kulak memesi kıvamına gelene kadar. Ben tam buğday unu kullandım. Unu tahminimce 3 bardağa yakın koydum. Niye derseniz paketten direk döktüm ve ara ara kıvamına baktım. Malzemeler birbirini tutup şekil verebileceğim kıvama gelince robottan çıkarıp bir kaba alıp azıcıkta orada yoğurdum.

Daha sonra ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yaptım ve yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine dizdim. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dk da (alt-üst-turbo seçeneği ile) pişti. Üzerleri çok güzel çatlıyor. Ben kurabiyelerimde tam buğday unu kullandığımdan biraz koyu renkli oluyor tabi. Birde ceviz büyüklüğü fazla geldi bana. Yarısı kadar bir büyüklükte yapılsa sanırım daha güzel olabilir. O zamanda pişme süresi biraz daha kısalabilir belki dikkat etmekte fayda var.

Benim anlatımım biraz uzun oldu tabi ama yapımı çok kısa sürüyor. Tadı da muhteşem oluyor. Eşimin elinden zor aldım diyebilirim. Kurabiyeyi yaparken zaten o güzel koku sizi cezbediyor ve merakla pişse de yesek diye bekliyorsunuz. Kıyıl kıyıl şahane bir kurabiye. Sevgili blog yazarı ablama da teşekkür etmek istiyorum. Bana kalbi kader temiz bu bloğun köşesinde bir yer verdiği için :)    


Hiç yorum yok :