21 Mayıs 2014 Çarşamba

Evde Oyun Hamuru Yapımı

Aylar önce Adım adım gelişim kutularımızın birinde oyun hamuru ile tanıştık. Ancak anne olarak bu durumdan pek memnun olmadım. Çünkü hamurlar ellerimize yapıştı, tırnaklarımızın arasına girdi, küçük hanım birde yemeğe çalışınca... hamurlar çöpe gitti. Evde oyun hamuru yapılabileceğini pinterestte görmüştüm. Geçenlerde takip ettiğim bir blogda (Etka'ca) görünce denemeye karar verdim. 

Tarif çok basit ancak krem tartar diye bir malzeme var onu bulmak için yolunuzu bir aktara düşürmeniz gerekiyor. Krem tartar karbonata benzeyen kıvam arttırma yarayan bir toz. Birde evde yoksa hamuru renklendirmek için gıda boyası lazım. Bütün malzemeleri karıştırıp pişiriyorsunuz. Pişirmek değilde, ateşe göstermek desek daha doğru. 2 dakika bile sürmüyor. O nedenle insan önce yanlış mı yaptım diye paniğe kapılmıyor değil. Ben 3 ölçü yapıp pişirdim. Sonra hamuru 3'e bölüp gıda boyaları ile renklendirdim. 

Malzemeler : 1 kahve fincanı un, 1 kahve fincanı su, 1/2 kahve fincanı tuz, 1 tatlı kaşığı krem tartar, 1 tatlı kaşığı sıvı yağ, gıda boyası

Hiç yorum yok :