30 Aralık 2013 Pazartesi

Diren İnsülin

Bu yazımda sonuçları paylaşacağımdan bahsetmiştim ama yapmamışım. Nedenini bilmiyorum belkide şuan ki halime tekrar döneceğimi tahmin etmiş olmamdan kaynaklanıyordur. Taylan Kümelinin kızına yazdığı listelerin 13'ünü yaptım ve 2009 yılındaki kiloma tekrar döndüm. Ama her zamanki gibi diyeti yapmak hiç mi hiç önemli değil iş ki o kiloları geri almamak. İşte onu henüz yapamıyorum. 

Önceki yazımda hamileliğim sırasında şekerimin yüksek çıktığından ve hamileliğim sırasında bile diyet yaptığımdan bahsetmiştim. Bu şeker durumu bir senedir içimi kemirip duruyordu. Kilo vermemde problem yoktu ama almam çok hızlı oluyordu. Sonunda doktora gitmeye ve nedir bu şeker hali öğrenmeye karar verdim. 

Doktorcuğum kan tahlilli ve şeker yüklemesi yaptırmamı istedi. Ve sonunda görüldü ki vücudumda İnsülin Direnci denilen bir durum söz konusu. Glikoz değerlerim ciddi oranda yüksek çıktı vücudum fazlaca insülin üretiyormuş ama bu üretim pek işe yaramıyormuş. Eğer önlem almazsam şeker hastası olmam çok yakın gözüküyor.

Peki ne yapacağız. Doktorcum İnsülin Direncini dengelemek için diyet ve spor önerdi. Birde daha hızlı kilo vermeme yardımcı olsun, insülin ve şeker düzeylerimi dengelesin diye bir de ilaç. Tavsiyelerini dinleyerek ilacı içmeye, diyet ve spor yapmaya başlayalı 2 hafta oldu. Gittiğim diyetisyen kilo vermem ve zayıf olmam gerektiğini "kanser olmamam" için hepte zayıf kalmam gerektiğini söylüyor. Verdiği listeyle 2 haftada sadece 400gr vermiş bir hastasını ne kadar motive ediyor tahmin bile edemezsiniz!!!

Evet diyet yapacağım, kilo vereceğim ve o direnen insülin ile savaşacağım ama bunu yaparken beni korkutan değil de beni motive eden bir diyetisyen fena olmazmıydı...

Hiç yorum yok :