17 Nisan 2013 Çarşamba

Cricut Mini

Amazon.com'dan aldığım ürünün ismi Cricut Mini. Ne işe yarar bu cihaz derseniz; Printer görünümündeki bu arkadaş bir kesme makinesi. Bilgisayara usb kablo ile bağlanıp kendi programıyla ve programda yüklü şekiller dahilinde kağıdı ve birkaç malzemeyi daha kesiyor. 


Şekilli delgeçlere olan merakım beni bu cihazı bulmaya kadar götürdü. Daha profesyonelleri de yok değil ama iş yurt dışından getirtmek olunca anca bu az yetenekli arkadaşa cesaret ettim. Programdaki şekiller yetersiz kalırsa ücretini kredikartıyla ödeyip internetten online olarak indirebildiğiniz kartuşları olduğu gibi printer kartuşuna benzeyen ancak içinde şekil yüklü kartuşlarıda çeşitli sitelerden satın alıp fiziksel olarak elinize ulaşmasını beklemeniz gerekiyor. 


Ben bu cihazı tamamen ev kullanımına yönelik olarak aldım. Amacım kızımın doğumgünü ve benzeri organizasyonları için süs, dekor, davetiye gibi hazırlıklar yapmak.

8 yorum :

Sihirli Partim :) dedi ki...

Merhaba
Güle güle kullanın:)
Ben de bundan almak istiyorum ama kullanımı kolay mı ,ve kestiğim şekillerin üzerine isim yazabiliyor muyum çok merak ettim.bir de aldığınızda belli şekilleri kesebilecek kartuş gönderiyorlar değil mi?

ogu dedi ki...

Merhabalar, yorumunuzu şuan gördüm daha önce cevap veremediğim için utanç içindeyim. Kullanımı çok kolay olmasa da zorda değil. Tamamen bilgisayar üzerinden çalışıyor. Az miktarda kendi online kartuşu var. Basic şekiller içeren. Diğerleri için ödeme yapmanızı istiyorlar. Kesim yapan başlığa takılan kendi kalemini satın alarak yazı yazabiliyorsunuz. Alacaksanız eğer yedek bıçak mutlaka alın keskinliğini çok çabuk yitiriyor. Birde ülkemizde güzel kağıt bulmak zor, çoğu zaman kenarlarında topaklanmalar oluyor. Pürüzsüz kesim zor yapıyor. Bu da daha çok kağıdın cinsinden ve kalınlığından kaynaklanıyor. Tekrar kusura bakmayın, sorunuz olursa cevaplamak isterim.

nurşen karabıyık dedi ki...

Merhaba;
Ben de sizin gibi şekilli delgeç kolleksiyonlarımdan sonra cricut olayına geldim:))sizin yazınızı görünce çok sevindim. hala memnun musunuz? sizin aldığınız yerin linkini verebilir misiniz? yedek hangi parçaları da almam gerektiğini söylerseniz çok sevinirim. Başka bir ricam boyutunu da verebilirseniz memnun olurum. eni-boyu-genişliği. çok şey istediğimin farkındayım, sizi bulunca çok sevindim:))telinizi verirseniz oradadan da görüşebiliriz...Nurşen...

ogu dedi ki...

Nurşen Hanım merhabalar
Cihazı amazon.com'dan almıştım. Yedek parça olarak kağıdı yapıştırdığınız matlardan ve tabiki bıçaklarından almanızı tavsiye ederim. 2 farklı bıçak var biri deep blade dedikleri kalın malzeleri kesmek için diğeri de cihazla birlikte gelen normal bıçak. Ebatlarını ölçünce tekrar yazarım ama küçük bir printer kadar diyebilirim. Birkaç farklı cihaz var hepsini detaylıca inceleyin derim hatta videolarını seyredin. Benim aldığım mini modeli bilgisayarla çalışıyor kartuşa ihtiyaç yokmuş gibi duruyor ama biraz farklı birşeyler yapmak istediğinizde online olarak satın almak durumunda kalıyorsunuz. Bıçak çabuk köreldi eskisi gibi temiz kesmiyor. Açıkçası çok da memnun kaldığımı söyleyemem ama bunda kullandığım kağıtlarında suçu olabilir. 1.kalite kağıt istiyor öyle kırtasiyedeki düz kartonları yoluyor/yırtıyor pek işe yaramıyor.

nurşen karabıyık dedi ki...

Geri dönüşünüz için çok teşekkür ederim...

Derya Yaman dedi ki...

Bıçağı aliminyum folyo ile keskin hale getirebilirsiniz. Pinterestte bununla ilgili bir görsel görmüştüm.

Derya Yaman dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ogu dedi ki...

Derya Hanım, paylaşımınız için teşekkürler. Bunu duyduğuma sevindim. Yorumun linkini bulmanız kolay ise göndermenizi rica etsem.