17 Nisan 2013 Çarşamba

Amazon'dan Alışveriş


Yurt içinde tatilini, kıyafetini, market alışverişini internetten yapan biriyimdir ama amazon.com’dan alışveriş yapmaya cesaretim yoktu. Gel gelelim Türkiye’de satışı olmayan bir cihaza kafayı taktım ve gözümü karartıp satın almaya karar verdim. Cesaretsizliğim gümrüğe takılırsa gidip gümrükten almanın zahmetli olmasından kaynaklanıyordu.

05 Nisan da gece yarısı amazon.com’dan siparişimi  verdim. Hafta sonuna denk geldiği için pazartesi gününe kadar hiç bir işlem yapılmadı. Pazartesi günü yani ayın 8’inde kargoya verildi. i-parcel ile taşındığı ve takip numarasıyla ilgili bir mail aldım. Bu kadar hızlı olacağını tahmin etmiyordum. 

Ardından siparişi amazon.com’dan takip ederken, “Additional information is required to process through customs. Please contact carrier to ensure timely delivery” böyle bir mesaj gördüm. i-parcel’e mail atıp nasıl bir bilgi istediklerini sordum. Bana bir link gönderip burada istenen bilgiyi girmem istendi. İstedikleri bilgi meğerse TC Kimlik numarammış, Türkiye’de senede en fazla 5 adet yurtdışından alışveriş yapılabiliyormuş, bunu kontrol edebilmek içinde sizden tc’niz isteniyor. Bu işlemi de yapınca kargo Newyork’dan Kentucky’e sonra tekrar Newyork’a gitti (neden bilmiyorum!!) 

Ayın 10’unda tekrar Newyork’daydı.13’ünde Newyork’dan çıktığı görünüyordu. Ayın 15’inde Türkiye’ye girdiği bilgisi göründü ekranda “Cuma gününe gelir herhalde” derken Salı günü yani 16’sında öğlen kapı çaldı bir baktım kargo gelmiş.

Türkiye’de taşıma işlemi http://www.pts.net/ tarafından yapılıyormuş. Onlarda Yurtiçi kargo’ya vermişler paketi. Newyork’dan ayın 8’inde çıkan paket ayın 16’sında 8 günde kapıma kadar teslim edildi. Gümrüğe falan da takılmadı. Gerçi cihazın fiyatı 99$ dı. 40 $ da kargo masrafı vardı. Belki meblağ küçük diye geçti... Bilmiyorum ama kazasız belasız geldi ya daha birşey istemiyorum. Meblağı abartmadan yılda 5 kez sınırını da kontrol altında tutarak amazon’dan sorunsuzca alışveriş yapılabiliyormuş. Tavsiye ederim.


Hiç yorum yok :