23 Kasım 2014 Pazar

Aşure


Bu aralar yapmayı hiç bilmediğim tarifler denemeye başladım. Aşure'de bunlardan biriydi. Bu tarz bilmediğim tariflerin ölçülerini genelde mutfaksirlari.com dan alıyorum. Nilay Hanımın denenmiş yapılmış tam tutan tarifleri çok işi yarıyor. Emeklerine sağlık. (Tarif için tıklayın)

Bu aşure tarifinde bir tek şeker konusunda bir değişiklik yaptım. Bana 850-900 gr şeker çok geldi ve tarifi yaparken 500 gr koyup tadına baktım. Bana yeterince şekerli geldiğinden devamını eklemedim. Birde ilk yaptığımda incir Aşureyi ciddi şekilde kararttı. Fotoğraftaki ikinci denememde incirleri ayrı bir kapta pişirip kaselere öyle ekledim. Gördüğünüz gibi bembeyaz bir aşurem oldu. Bir uyarıda bulunmak istiyorum miktarlardan da anlarsınız 30 porsiyonluk bir tarif pişirmek için resmen kazan lazım :) Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :