20 Mayıs 2013 Pazartesi

İpek Hanim'ın Çiftliği

İpek Hanım'ın Çiftliği ile bir ay kadar önce tanıştım. Önce annemden bir mail geldi arkadaşının kardeşi Nazilli'deki bu çiftlikten alışveriş yapıyormuş çok memnunmuş. Sonra kuzenime yemeğe gittiğimizde çok lezzetli bir bakla yedik. Aynı yerden aldığını söyledi. Ertesi gün daha detaylı araştırdım. Kendi internet sitesini inceledim webdeki yorumları okudum ve haftanın listesini mail atmalarını istedim. Sağolsunlar hemen geri döndüler. Her hafta cumartesi günü bir sonraki hafta satışı yapılacak ürünlerin fiyatları bulunan bu excell tablosunda kiloları yazıp kendilerine geri mail attığınızda (burası çok önemli: mailin konusu değiştirerek) aşağıdaki fotoğraftaki koli gibi bir koli evinize/ofisinize teslim ediliyor. 


Henüz paradan bahsetmedim dimi. Farkındayım koliniz elinize ulaştıktan sonra kontrol edip (eksik var mı diye? varsa toplamdan düşmek için) kargo parasının belli miktarının üzerini toplamdan düşüp havaleyi yapıyorsunuz. Fiyatlar "sözde organik" ürünler mertebesinde yani markete göre pahalı ancak verilen hizmet bu fiyatları hak ediyor. Her şey o kadar güzel sarılıp sarmalanmış ki kağıtlarıyla buzdolabına koydum yalan değil taze soğanlar 3 hafta dayandı o kadar diyim. Yumurtaların her biri ayrı ayrı kağıtlanmış yumurta kolisine konulmuş, tek bir kırık çatlak yoktu. Yumurtanın sarısının gerçekten sarı olduğunu bu yumurtaları yeyince anladım. Bizim marketten aldıklarımız sarı değil turuncuymuş. Ürünler organik sertifikalı değil, Pınar Hanım benimde inanmadığım gibi "organik"'liğe inanmıyor. Bu sertifikaların arkasına saklanmak yerine tarifini yapmakta zorlandığım sadece "gerçek tohum" diye tarif edebildiğim tohumları kullandığını söylüyor.  Ürünler elinize geçtiğinde neden bahsedildiğini anlayacaksınız. Fazla söze gerek yok. Kendiniz deneyin kendiniz karar verin. 




Hiç yorum yok :